Właściciele hoteli i pensjonatów oraz pracownicy z branży turystycznej nie mieli łatwego życia w ubiegłym roku. Pandemia koronawirusa sprawiła, że praktycznie cały sektor turystyczny został okresowo zamknięty. Taka decyzja odbiła się szerokim echem po kieszeniach właścicieli hoteli oraz ich pracownikach. Wiele osób musiało zrezygnować z dotychczasowego zajęcia na rzecz zupełnie innej pracy. Na szczęście w tym roku sytuacja zaczyna się poprawiać, a branża turystyczna ponownie się otwiera. Jest to zatem świetna okazja dla właścicieli hoteli do reaktywacji swojej działalność. Aby to się udało, konieczna będzie odpowiednia reklama i zachęcenie turystów do skorzystania z oferty noclegowej.
Noclegi – jak przyciągnąć turystów?
Każdy aktywny turysta, dla którego wakacyjny hotel jest jedynie miejscem do przenocowania, będzie szukał najtańszych rozwiązań przy zachowaniu minimalnego standardu hotelowego. Właściciele hoteli powinni wiedzieć, że tanie wcale nie znaczy byle jakie. Aby przyciągnąć turystów ofertą tanich noclegów, właściciele obiektów turystycznych powinni przede wszystkim zadbać o porządek w wynajmowanych pokojach i częściach wspólnych. Nie chodzi tu o konieczność przeprowadzania drobiazgowych remontów każdego roku, a o odświeżanie pomieszczeń co jakiś czas. Czasem drobna zmiana wystroju, dodanie obrazka na ścianę, delikatna firanka czy dobrze ułożona, śnieżnobiała pościel jest wystarczającą zachętą dla klienta.
Właściciele noclegowni powinni traktować komunikację z turystą jako absolutny priorytet. Hotel, w którym nikt nie odbiera telefonów i nie odpisuje na maile, nie będzie mógł cieszyć się dobrą reputacją. A zatem założenie oddzielnego numeru telefonu i adresu mailowego dla gości hotelowych i regularne odpowiadanie na zadawane pytania, jest kwestią kluczową. Warto pamiętać, że komunikacja z turystą wcale nie kończy się na zabukowaniu miejsca noclegowego. Przez cały jego pobyt, właściciel hotelu czy pensjonatu powinien interesować się tym, czy jego klient jest zadowolony z usług. Jeśli z jakiś powodów coś będzie mu przeszkadzało, konieczne jest, aby załatwić sprawę polubownie i bez zbędnych emocji. Koniec końców turysta na wakacjach szuka odpoczynku i relaksu, a nie awantur i negatywnych emocji.
Jak reklamować noclegi?
Każda osoba oferująca miejsca noclegowe powinna zacząć reklamę swojego obiektu od określenia swojego statusu. Potencjalny turysta będzie chciał wiedzieć jakie dodatkowe usługi oferuje hotel, czy w cenę noclegu wliczane są posiłki lub czy na terenie obiektu znajduje się miejsce do samodzielnego przygotowywania posiłków, ile ogółem jest miejsc noclegowych w budynku, czy hotel udostępnia darmowy Internet, czy na terenie hotelu znajduje się plac zabaw dla dzieci oraz wiele innych. Właściciel noclegowni powinien zebrać wszystkie informacje na temat swojego obiektu i w możliwie jak najbardziej przejrzysty sposób, udostępnić je publicznie dla potencjalnych turystów.
Oprócz reklamy samego hotelu czy pensjonatu, nie wolno zapominać o reklamie najbliższej okolicy. Wielu turystów, zwłaszcza tych, którzy aktywnie spędzają swój urlop, będzie starało się jak najdokładniej eksplorować okolicę. Dlatego też ważne jest, aby potencjalny klient wiedział co może odwiedzić nieopodal miejsca noclegowego, jakie atrakcje oferuje okolica, czy w pobliżu znajduje się wypożyczalnia samochodów. Każdy właściciel hotelu powinien w pewnym sensie wczuć się w rolę turysty i dogłębnie zastanowić, co sam chciałby dostać w ramach oferty hotelu.
Ostatnią niezwykle istotną rzeczą, jeśli chodzi o reklamę swojego obiektu noclegowego, są fotografie. W dobie Internetu, gdzie każdy może wcześniej obejrzeć zdjęcia miejsca, do którego się udaje, hotel bez udostępnienia zdjęć obiektu ma małe szanse na powodzenie. Dzieje się tak z bardzo prostego powodu. Każdy z nas chce wiedzieć czego się spodziewać i każdy z nas chce mieć przynajmniej ogólny zarys tego, w jakich warunkach spędzimy urlop. Dobrej jakości zdjęcia mogą naprawdę przyciągnąć uwagę turystów. Właściciele miejsc noclegowych powinni pamiętać, aby przedstawić swoją ofertę w jak najbardziej atrakcyjny, ale też realistyczny sposób. Warto pamiętać o stosowaniu takich trików jak dodanie do wazonu ze świeżymi kwiatami, ściec czy elegancko ułożonej pościeli. Są to małe rzeczy, na które potencjalni klienci zwracają ogromną uwagę.
Gdzie reklamować noclegi?
Zdecydowana większość dużych obiektów turystycznych dysponuje własną stroną internetową. Niemniej jednak w dobie portali społecznościowych, nie jest to już koniecznością. Wystarczy założyć na jednym z tym portali konto, które będzie jednocześnie reklamą obiektu. Właściciele hotelu czy pensjonatu powinni pamiętać, o regularnej aktualizacji informacji i zamieszczaniu postów, które mogą przyciągnąć uwagę klienta. Wystarczy raz na jakiś czas zamieścić na portalu informację przypominającą o tym, co oferuje hotel oraz o okolicznych atrakcjach.
Warto pamiętać, że potencjalni klienci bardzo często próbują skontaktować się w sprawie noclegu właśnie poprzez media społecznościowe. Dlatego też konieczne jest, aby regularnie sprawdzać wiadomości i możliwie jak najszybciej na nie odpowiadać. Nie można też zapominać o tym, że Internet jest miejscem, w którym każdy może publicznie wypowiedzieć się na temat jakości usług oferowanych przez dany obiekt turystyczny. Dla właścicieli hoteli i pensjonatów powinno to być dodatkową motywacją do tego, aby starać się o zadowolenie turystów.